Hoe je de loyaliteit van klanten vergroot ❤️
01 februari 2024 

Hoe je de loyaliteit van klanten vergroot ❤️

Hoe je de loyaliteit ❤️ van klanten vergroot. Met één indrukwekkende strategie
👇
Klantloyaliteit is voor de meeste bedrijven een waardevol bezit

Echter…..
Ze hebben vaak moeite om ervoor te zorgen dat klanten zich daadwerkelijk loyaal voelen aan hen of hun merk.

Gelukkig is er een strategie ontwikkeld, die zeer goed blijkt te werken. 

Dr. Cialdini vind het zelfs het meest indrukwekkende van alle marketing praktijken van de laatste twintig jaar …

Wat is de strategie?

Co-creatie 🧑‍🤝‍🧑

Uit onderzoek blijkt dat deelnemen aan co-creatie de loyaliteit van klanten vergroot ⤴️

Laten we onderzoeken waarom….

Bij co-creatie geven klanten doorgaans informatie over gewenste functionaliteiten

Dit levert twee belangrijke voordelen op:
1. Het product waar samen aan gewerkt is sluit beter aan bij de doelgroep
2. Het proces van co-creatie vergroot het gevoel van samenhorigheid

Het principe van Eenheid laat zien waarom dit gevoel van samenhorigheid zo belangrijk is

We hebben een sterk verlangen om “JA” te zeggen tegen mensen vanuit een gedeelde indentiteit of gevoel van saamhorigheid.👍

Als gevolg van het co-creatieproces zullen klanten dus eerder “JA” zeggen tegen jou of jouw merk.

Bovendien…
Uit onderzoek blijkt dat ze zelfs info over eventuele productfouten negeren bij het vaststellen van:
•          hun houding
•          hun loyaliteit aan jouw merk

Dus onthoud…
Om de loyaliteit van jouw klanten te vergroten…
… nodig ze uit om samen nieuwe en verbeterde functies, producten of diensten te creëren.

Download hier de pdf



Over de schrijver
Ik ben Patricia Heemskerk, Certified Coach van het Cialdini Institute. Ik heb een passie voor marketing, customer experience en behavioural design. En in het bijzonder voor ethisch beïnvloeden.
Reactie plaatsen